Intranet med stempelur
Dine medarbejdere skal til at registrere deres arbejdstid
Dine medarbejdere skal til at registrere deres arbejdstid
Folketinget har den 23. januar 2024 vedtaget en lov, der gør det obligatorisk for danske arbejdspladser at implementere elektronisk tidsregistrering.
Loven træder i kraft pr. 1. juli 2024.
Baggrunden for loven
For at sikre overholdelse af reglerne om daglig og ugentlig hviletid samt maksimal ugentlig arbejdstid pålægges arbejdsgivere at indføre et objektivt, pålideligt og tilgængeligt arbejdstidsregistreringssystem, der gør det muligt at måle den daglige arbejdstid for hver enkelt medarbejder.
Ifølge lovforslaget er der metodefrihed i forhold til, hvordan den enkelte arbejdsgiver vælger at indføre tidsregistrering. Tidsregistreringen kan derfor både foregå via elektroniske systemer eller ved fysiske timesedler.
Men det er nok de færreste, der ønsker at holde orden på en stak fysiske timesedler og derfor har CompuGroup Medical derfor indgået aftale med firmaet Intras med henblik på at kunne tilbyde en løsning til tidsregistrering.
Intras er et Intranet til at optimere samarbejdet og kommunikationen internt i klinikken og standard versionen omfatter derfor mange diverse funktioner.
Men CGM har fået aftale om at lave en simpel og prisvenlig version af Intras, som kun omfatter tidsregistrering, kalender, telefonbog, links og klinik opslagstavle. Se skærmbilleder nedenfor.
Tidsregistreringen er nem og hurtigt – du kan på få sekunder indstemple dig selv på computeren eller på din telefon.
Du bestiller “Intras Time” ved at udfylde formularen nederst på denne side.