Opdatering d. 24/1-22 fra CGM om Equus/Etera
Status på Equus/Etera.
Alle funktioner virker.
Mailfaktura der ikke er blevet sendt i perioden 20. – 26. december vil blive gensendt, når vores udviklere har adgang til systemet igen.
Brugeroprettelser vil vi tage os af løbende, hvis man ikke har fået svar inden for 10 arbejdsdage, så kontakt supporten.
Vores udviklere har haft fået genstarte vores servere med Behandlerbooking. Det betyder at Behandlerbooking virker igen, og nu begynder bookinger og forlængelser at komme ind igen.
Status vedr. ransomware angrebet.
Siden mandag d. 20/12-21, har CGM været udsat for et såkaldt ransomware angreb. Vi har iværksat forskellige beskyttelsesforanstaltninger og nedlukninger af servere og services for at beskytte kundernes systemer eller deres data.
Langt hovedparten af vores kunders systemer er tilbage i drift så kunderne igen kan arbejde normalt. Der er fortsat ingen indikationer om at angrebet har kompromitteret vore kunders systemer eller deres data.
Angrebet har primært påvirket tilgængeligheden af nogle interne CGM systemer såsom vores telefonsystemer og e-mail programmer. Derfor er vores support og service tilgængelighed begrænset og besværliggjort under genetableringen af vores systemer.
Vores telefonsystems hovednummer og det direkte nummer til Equus/Etera supporten 88168793, virker igen.
Fra d. 3/1-22 fik CGM medarbejderne adgang til personlige emails igen – dog kan vi forsat ikke modtage gruppemails såsom ”equus.support@cgm.com”.
Funktionaliteten og tilgængeligheden af vores kunders systemer og deres dataintegritet, har vores allerhøjeste prioritet. Vi fortsætter med at have fuld overvågning af vores systemer og samarbejder tæt med politi og myndigheder i Tyskland.
Vi beklager de forstyrrelser som angrebet har påført vores kunder.